سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر اسلام در دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در لندن

حوزه/ مراسم سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در دفتر مرحوم آیت ‌الله فاضل لنکرانی در لندن پایتخت انگلستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت سالروز رحلت جانسوز پیامبر رحمت و سعادت‌آفرین بشر، حضرت محمد مصطفی (ص) و نیز سالروز شهادت فرزندان بزرگوارش، امام حسن مجتبی (ع) دومین پیشوا و امام علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین پیشوای شیعیان جهان، عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت همراه با مسلمانان دنیا در دفتر مرحوم حضرت آیت ‌الله فاضل لنکرانی و مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) در لندن پایتخت انگلستان اجتماع کرده و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

سخنران این مجلس حجت‌ الاسلام و المسلمین حسینی قمی به سبک مدیریت نبی مکرم اسلام (ص) در تشکیل حکومت اسلامی پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه با توجه به انتصاب امیر المؤمنین (ع) به عنوان ولی امر مسلمین گفت: مگر می‌شود پیامبر اسلام در همه زمینه‌ها وصیت و مدیریت کرده باشد اما در خصوص ولایت، مدیریت نکرده باشد. پیامبر اسلام (ص) علی بن ابی طالب (ع) را به عنوان ولی امر مسلمین معرفی کرد، و این افتخاری برای ما شیعیان است.

تلاوت آیات قرآن کریم، قرائت زیارت پیامبر، به همراه نوحه‌سرائی و نماز جماعت و پذیرائی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

گفتنی است مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) لندن در کارنامه علمی خود با توجه به نیاز منطقه تا کنون موفق به چاپ و ترجمه ۱۰ جلد کتاب به زبان انگلیسی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha